Potvrzení předpovědí. Můžeme mluvit o výsledcích analýzy CRM trhu za rok 2015. Analytici ze společnosti Gartner při ní zjistili, že tržby CRM loni stouply o víc než 12 % oproti roku 2014. A to hlavně díky cloudovému CRM, které zvýšilo tržby dokonce o 27 %. Potvrdily se tak odhady analytiků z minulého roku, kteří vidí budoucnost systémů právě v cloudu.
Podle výsledků analýzy tržby na trhu s CRM systémy stouply celkem na 26,3 miliardy dolarů! Rok 2014 tak překonaly bezmála o 3 miliardy dolarů. Skoro polovinu z této částky si přitom mezi sebe rozdělilo 5 největších CRM výrobců, kteří získali víc než 45% podíl na trhu.
Přes 55 % tržeb pocházelo z prodeje v Severní Americe. Naopak v Evropě, Africe a na Středním východě zaznamenal trh s CRM pokles. Na těchto výsledcích se přitom podepsal zejména vývoj kurzu dolaru.
Cloud boduje, „krabicová“ řešení začínají ztrácet
Hlavní podíl na růstu CRM trhu mají SaaS řešení. Tržby cloudových systémů totiž stouply o zmíněných 27 %, zatímco zájem o „krabicová“ řešení mírně klesl. Jejich tržby byly loni o 1 % nižší než v předchozím roce.
Skutečnost, že je možnost práce odkudkoliv důležitá také pro české uživatele, loni potvrdil i průzkum společnosti RAYNET CRM. Skoro 20 % respondentů ji označilo za jednu z největších výhod systému. Analytici navíc už dřív upozornili, že zájem o cloudová řešení dál poroste.
Budoucnost CRM je v umělé inteligenci
Velcí výrobci CRM ale nezapomínají ani na další trendy. Podle přispěvatele Forbesu Louise Columbuse mezi ně patří především:
- pokročilá analytika,
- strojové učení,
- umělá inteligence.
Právě to jsou oblasti, do kterých 5 největších CRM výrobců v poslední době poměrně výrazně investuje. Louis Columbus upozornil, že se tak snaží vybudovat portfolio vlastních patentů, které poté budou CRM systémy využívat.
Placená inzerce, autor: RAYNET CRM
|
Komentáře