CRM a IoT

Tisk

Velký vývoj čeká v příštích letech celý sektor CRM. Blíží se totiž jeho propojování s fenoménem Internet of Things (IoT) - internet věcí. Díky tomu dokáží CRM systémy nabízet svým klientům přesnější a aktuálnější informace o zákaznících. Tak alespoň vidí budoucnost CRM odborníci z magazínu SW a společností Gartner či Salesforce.


Spojení CRM a IoT je logické. Podle některých odhadů totiž v roce 2020 bude k internetu připojených až 50 miliard různých zařízení!
Propojení CRM a IoT pomůže lépe a rychleji pochopit uvažování a potřeby klientů. Firmy tak na ně můžou aktivně reagovat, odlišit se od konkurence a vytvořit si se zákazníkem lepší vztah.


Získáte si klienty aktivním servisem i přesným marketingem


Podle SW přinese spojení CRM a IoT firmám několik nových možností. Například:

  • Přizpůsobit marketing konkrétnímu klientovi – díky IoT budete mít nejen informace o zákazníkově nákupní historii a zvycích, ale zjistíte třeba i to, kde se zrovna pohybuje. Snadno tak vytvoříte aktuální nabídku, která bude klientovi „ušitá na míru“.
  • Přesně stanovit cenu – spojení CRM a IoT vám pomůže lépe poznat zákazníka a jeho chování. Můžete mu tak přizpůsobit cenu za jednotlivé produkty či služby. Stačí vzít v úvahu jeho dlouhodobé i aktuální chování.
  • Nabídnout aktivní zákaznický servis – s pomocí dat získaných prostřednictvím IoT zjistíte mimo jiné i to, jestli má klient s daným zařízením nějaké potíže. Sami mu pak dokážete nabídnout správnou pomoc dřív, než se obrátí na váš servis (nebo na konkurenci).
  • Zlepšit komunikaci zaměstnanců se zákazníkem – IoT vám pomůže získat o klientovi informace, které využijete i při osobním styku. Vaši zaměstnanci mu tak při návštěvě pobočky rovnou nabídnou produkt, který nejlépe odpovídá jeho představám.


Spojení CRM a IoT začíná v cloudu

Že se spojení CRM a IoT blíží stále víc, dokazuje i chování společnosti Salesforce, která se zaměřuje mimo jiné na CRM a cloudové služby. Nedávno totiž oznámila spuštění IoT cloudu, které naplánovala na rok 2016.

Dá se čekat, že podobných služeb bude přibývat. Díky nim totiž firmy mají zákaznická data z IoT na jednom místě a vždy snadno přístupná. Navíc jim to umožní propojení CRM systému a dat získaných právě z IoT. A s nimi pak může CRM dál pracovat, analyzovat je a aktivněji pracovat se zákazníky.


Autor: RAYNET CRM

Komentáře

Pouze registrovaní uživatelé můžou přidat komentář
 


Tip na oblíbený CRM systém eWay-CRM.
CRM portál
-->