Globální trendy prodeje CRM |
Objem světového CRM softwarového trhu vzrostl v loňském roce o 23% a dosáhl tak celkové hodnoty 8,1 milard amerických dolarů. Příjmy na trhu CRM softwaru rostou podobným tempem již od roku 2004 a v současné době jsou generovány zejména poptávkou v zemích s rozvíjející se ekonomikou, rychlou expanzí modelu SaaS (Software jako služba; model SaaS měl v loňském roce již 15 procentní podíl na celkovém trhu CRM) a také díky investicím firem do oblasti udržování a rozvoje vztahu se zákazníky. Vedoucí postavení v prodeji CRM softwaru si udržela firma SAP, ovšem významnou dynamiku vzestupu hlásí společnosti Microsoft a SalesForce.com (89% resp. 49%). Nezanedbatelný růst vykázal i Oracle (téměř 30%). Celkově se v Severní Americe prodalo přibližně 53% CRM softwaru, na západní Evropu pak podle zdroje IDC připadá zhruba třetina. |
Komentáře