Petr Novák, 27 let, má přítelkyni, baví ho sport a momentálně je na dovolené v Karlových Varech. I takové informace můžete mít o svých klientech. Díky SCRM neboli sociálnímu CRM.
Social CRM je pojem, který se objevil teprve v posledních letech. Spolu s rostoucí popularitou sociálních sítí, jako je například Facebook, Twitter, Linkedin nebo Instagram. Právě na nich se odehrává stále významnější část života většiny lidí.
Uživatelé se přitom s jejich pomocí chtějí nejen bavit, ale také komunikovat s oblíbenými obchody a značkami. Firmy si tak s konkrétním zákazníkem snadno vytvoří bližší vztah. A zároveň si otevřou dveře ke spoustě cenných informací o klientovi.
Sledovat, analyzovat, chápat
Právě užší vztah se zákazníky a přístup k informacím o klientech jsou jednou z hlavních výhod SCRM. Potvrzuje to i server Business2Community. Podle něj mají tyto systémy 3 hlavní úkoly:
- Sledovat uživatele.
- Analyzovat data.
- Pochopit chování zákazníků.
Nakoukněte zákazníkovi do soukromí
S pomocí SCRM tak zjistíte nejen to, co si klient myslí o vašich službách, ale také co ho baví nebo kde zrovna je. Systém vám zároveň pomůže tyto informace utřídit, analyzovat a vytvořit odpovídající kampaně.
Navíc je dokáže přizpůsobit jednotlivým sociálním sítím a jejich uživatelům. Jak totiž upozorňuje server PCMag, lidé se na různých sítích chovají jinak a čekají jiný obsah. A pokud má být vaše nabídka úspěšná, musí se těmto očekáváním přizpůsobit.
I proto, že podle chování značky na sociálních sítích se zákazníci stále častěji rozhodují, které firmy si oblíbí. Social CRM tak pro firmy je (a bude) stále důležitější.
Autor: RAYNET CRM
Bližší informace k problematice sociálního CRM můžete nalézt např. v článku Sociální CRM publikovaném taktéž na CRM portál.
|
Komentáře