Zájem po CRM v modelu SaaS roste |
Největším dodavatelem softwaru CRM (Customer Relationship Management, řízení vztahu se zákazníky) se v loňském roce stal poprvé Salesforce.com, který svoje řešení nabízí jako službu SaaS (Software as a Service). Překonal tak tímto tradičního dodavatele CRM systémů, německou společnost SAP. Celkově výrobci softwaru získali v loňském roce 18 miliard dolarů, což oproti loňskému roku představuje nárůst o více jak 12 % (zhruba o 2 miliardy). Segment CRM řešení byl ve srovnání s komplexním trhem s firemním softwarem výrazně dynamičtější – zhruba trojnásobně. Největší nárůst v oblasti CRM softwaru přitom vykazuje východní Evropa.
Prvních pět top světových dodavatelů získalo téměř polovinu veškerých příjmů za CRM. Dařilo se zejména firmě Salesforce.com, jejíž odpovídající obrat se meziročně zvýšil o více než čtvrtinu, a dosáhl tak výše 2,5 miliardy amerických dolarů. Díky 14 % podílu se tak tato společnost stala největším producentem CRM systémů na světě.
V oblasti CRM neustále pokračuje silný trend konsolidací, jen v loňském roce analytici zaznamenali až pět desítek různých akvizic, jejichž výsledkem je rostoucí konkurence mezi top dodavateli a také skutečnost, že se některé zatím lokální nabídky CRM systémů dostaly i na další zahraniční trhy. |
Komentáře