Strategické priority IT v roce 2012 |
![]() |
Nezávislý průzkum PricewaterhouseCoopers (PwC) realizovaný na objednávku společností Oracle ukázal priority ředitelů IT (CIO, Chief Information Officer) evropských komunikačních firem. Většina (60 %) CIO ve firmách provozujících komunikace vynakládá více než polovinu svého provozního rozpočtu na údržbu IT. V roce 2012 tak bude prioritou řešení této situace a z toho vyplývajících problémů. Ředitelé IT chtějí reagovat strategičtějším využitím outsourcingu a vyšší standardizací. Hlavní motivací pro zavádění outsourcingu bude v roce 2012 snaha snížit vlastní náklady na řízení IT a vypořádat se s nedostatkem odbornosti v určitých speciálních oblastech. IT ředitelé budou outsourcing stále častěji volit např. u správy sítě, selhání i objednávek. 88 % ředitelů IT v průzkumu uvedlo, že pro příští rok plánuje upgrade systému CRM (Customer Relationship Management). Chtěli by si tak uvolnit ruce, aby se mohli věnovat strategickému rozhodování a aplikacím generujícím příjmy, např. řešením portálů a poskytování obsahu. Přímo ve firmě (in-house) budou nadále provozovány aplikace pro účtování/fakturaci a reporting. IT ředitelé mají zájem mít k těmto činnostem a datům klíčovým pro podnikání co nejtěsnější přístup. Více informací k průzkumu PwC. |
Komentáře