Kam kráčí CRM?

Tisk

Dovedete si představit, jak bude za 5 let vypadat CRM? Jestli si myslíte, že bude stále stejné, tak budete asi poměrně dost překvapení. Podle odborníků ho totiž čekají výrazné změny. Podívejte se na 5 nejvýraznějších.

 

1. S prodejem pomůžou data z wearebles

Wearebles neboli nositelnou elektroniku má doma už skoro každý. Je proto jen otázka času, kdy data z nich začne výrazněji využívat CRM.
Podle analytiků ze společnosti Gartner se bude daty získanými z wereables řídit 5 % prodeje 1000 největších světových společností. A to už v roce 2020.
Prostřednictvím dat z různých přístrojů, jako jsou třeba Google Glass, chytré hodinky nebo fitness náramky, získáte informace o zákazníkovi, jeho aktivitách i místě, kde se pohybuje. Můžete mu tak nabídnout služby přímo na míru. A dřív, než vás o ně sám požádá.


2. CRM bude radit obchodníkům, jak pracovat co nejefektivněji

V příštích letech budou přibývat aplikace, které dokáží nejen sledovat lidské chování, ale také navrhnout jeho zefektivnění. Pomůžou najít třeba rychlejší cestu ke klientovi, nebo seřadit různé aktivity tak, aby uživatel ušetřil co nejvíc času.
Obchodníkům pak může CRM budoucnosti usnadnit třeba uzavírání obchodů. Pokud systém například zjistí, že nejvíc obchodů uzavřete po 60 dnech jednání, upozorní vás u rozpracovaných případů na to, že se tato lhůta blíží.
Stejně tak dokáže vyhodnotit důležitost jednotlivých obchodů. A zakáže vám přístup k ostatním obchodním případům, dokud nedoděláte ty nejdůležitější.


3. Úspěch vám ukáží hologramy

Zapomeňte na obyčejné grafy a tabulky. Server TheNextWeb ve svém loňském článku, který najdete například v Mindless Magazine, předpovídá, že za pár let budete data sledovat ve 3D modelech. A to přímo před sebou a kdekoliv. Díky mobilnímu CRM.
Už nyní vám mobilní CRM kdykoliv zprostředkuje aktuální data. V roce 2020 přitom má být tak dokonalé, že dokáže přímo ze smartphonu promítnout požadované grafy jako hologram. A na smartphonech, které zvládnou vytvářet hologramy, už vývojáři pracují.


4. Místo big dat nastoupí huge data

Objem dat, která můžete získat z různých zařízení, stále stoupá. Pojem big data proto brzy nahradí výstižnější huge data. A přinese jednu obrovskou výhodu – huge data totiž budou chytřejší.
CRM propojené s huge daty totiž dokáže podle předchozího chování zákazníka předpovídat jeho další potřeby. Stejně jako to, kdy a jak je nejlépe splníte.
Příkladem, který uvádí i Mindless Magazine, můžou být běžecké boty s aplikací sledující pohyb a zdravotní stav uživatele. Pokud je jejich výdrž zhruba 800 km, po 750 km oznámí vám i uživateli, že je potřeba koupit nové. A vy mu je můžete rovnou nabídnout. V jeho oblíbené barvě i velikosti.


5. Virtuální asistenti v CRM

Virtuální asistenti, jako je třeba Siri nebo Cortana, se za pár let objeví také v CRM. Mimo jiné vám usnadní právě práci s huge daty.
Dokáží rozpoznat, co říkáte, jakým tónem a v jakém kontextu. Jednoduše vám tak najdou informace, které zrovna potřebuje. Stačí se zeptat a okamžitě se dozvíte třeba to, kterým velkým klientům končí smlouvy.
A mimochodem – půjde to i bez formalit typu „Ok Google“.


Autor: RAYNET CRM

Komentáře

Pouze registrovaní uživatelé můžou přidat komentář
 


Tip na oblíbený CRM systém eWay-CRM.
CRM portál
-->