Jaký bude CRM trh v budoucíh letech? |
Analytická společnost AMR Research se v nedávné době zaměřila na průzkum budoucnosti globálního trhu CRM. Ve své zprávě zmiňuje výrazné oživení trhu i přes současnou celosvětovou recesi. Spíše než o řízení vztahů pak hovoří o programových řešeních pro "řízení zákazníků". Globální růst v této oblasti dosáhl úrovně, který byl naposledny před splasknutím .com bubliny.
Během ekonomického útlumu v letech 2001 až 2003 byla ovšem celá řada CRM projektů ořezána a nejeden dodavatel odkoupen. Důsledkem byl často dlouhodobý pokles spokojenosti zákazníků. AMR ovšem věří, že společnosti, které se z této minulosti poučili, již svou chybu s útlumem CRM systémů nezopakují. AMR také předpokládá další růst CRM trhu. Hlavními faktory, které tento růst podpoří budou "customer experience" - nástroje pro rozbor a predikci budoucího chování zákazníků a marketingové analýzy. Velká poptávka se očekává také po instrumentech v oblasti pro správu marketingových kampaní, schopné doložit ROI do marketingu.
|
Komentáře