Získejte věrnější zákazníky díky spojení marketingu a CRM

Tisk

Spousta firem vnímá CRM v první řadě jako systém, který zlepší a zefektivní práci jejich obchodních zástupců. Jenže správné využití dat vám může pomoci mnohem víc. Třeba k získání loajálnějších zákazníků díky lepšímu marketingu.


Výzkumy potvrzují, že získat věrné zákazníky se vám vyplatí mnohem víc, než bojovat stále o nové. Čím jsou spokojenější (tedy tím i věrnější), tím víc utrácejí.
Například dle studie Fredericka F. Reichhelda a Phila Scheftera se průměrná roční útrata věrného zákazníka během tří let až zdvojnásobí.


Strategie, které vám pomohou k věrnějším klientům

Právě správné spojení CRM a marketingu vám výchovu věrných zákazníků dokáže výrazně usnadnit. Server Marketing Land upozorňuje, že pro získání loajálních klientů jsou důležité 3 strategické principy. A ve všech hraje významnou roli spojení CRM a on-line marketingu.


1. Lepší komunikace s pasivními zákazníky

Běžné reklamní nebo e-mailové kampaně často k rozkomunikování zákazníků nestačí. S pomocí dat ze CRM ale můžete najít i jiné způsoby, jak klienty oslovit.
Například zjistíte, jestli je zákazník vaším fanouškem na některé ze sociálních sítí. A pak už mu stačí jen poslat personalizovanou zprávu.


2. Vhodnější cílení reklamy

Zákazník u vás koupí nové boty, odejde z vašeho webu a první reklama, která se mu zobrazí, je právě na zakoupené zboží. Taková reklama vám klienta zpátky do obchodu zaručeně nepřivede. Pokud ale propojíte aktuální data z CRM s on-line marketingovou kampaní, můžete uživatele, kteří právě nakoupili, z kampaně vynechat. A nebudete je tak odrazovat nevhodnou reklamou.


3. Individuální příprava kampaní

S vhodnějším cílením souvisí i lepší příprava kampaní. Díky datům ze CRM totiž máte informaci, co si u vás zákazník koupil. Jednoduše tak připravíte reklamy, které klientům nabídnou související zboží - třeba ponožky, vložky do bot nebo běžecké oblečení.
Buďte si jistí, že taková nabídka je zaujme mnohem víc, než když zákazníkovi stále dokola nabízíte stejné boty.


Správné využití CRM v marketingu vám tak dokáže přinést mnohem víc peněz, než když budete systém využívat pouze jako databázi pro obchodní zástpce. Proto na to při přípravě své další kampaně určitě nezapomeňte.


Placená inzerce, autor: RAYNET CRM

Komentáře

Pouze registrovaní uživatelé můžou přidat komentář
 


Tip na oblíbený CRM systém eWay-CRM.
CRM portál
-->