4 věci, na které si musíte dát při zavádění CRM pozor

Tisk

Zaměstnanci, kteří si nezvyknou a nenaučí se pracovat se CRM systémem. Takový je podle výzkumu serveru CustomerThink hlavní důvod, proč drhne používání i kvalitních CRM. Shodly se na tom skoro dvě pětiny z více než 400 profesionálů, kteří se v posledních třech letech zúčastnili implementace CRM řešení.


Výzkum ukázal čtyři věci, kvůli kterým často selhávají i nejkvalitnější CRM systémy.


Lidský faktor

Hned 38 % dotázaných se shodlo na tom, že nedostatečné proškolení zaměstnanců bývá jedním z obvyklých problémů, které provoz CRM komplikují. Často za to můžou manažeři, kteří podcení důležitost školení a nenaučí podřízené se systémem správně pracovat.


Technologie

Víc než třetina odborníků upozornila, že se CRM systém často nedokáže přizpůsobit firemním postupům nebo při používání selhává. Bývá to zpravidla tím, že je špatně zavedený. Řešením jsou proto třeba cloudové CRM, u kterých složitou implementaci prakticky neřešíte.


Procesy

Se špatným zavedením CRM přímo souvisí nesprávné nastavení požadavků na CRM systém a nedostatečné designování procesů. I když vám tyto chyby nemusí vždy přinést technické potíže, práci s CRM dokáží výrazně zkomplikovat. Podle dotázaných má podobné potíže každý třetí CRM systém.


Strategie

Poslední velkou oblastí je špatné nastavení firemní strategie v souvislosti s CRM. Například špatně definované cíle nebo celková nepřipravenost k zavedení CRM. Takové problémy se objevují téměř ve třetině případů.


Řešení: Definujte cíle a mluvte s lidmi

Předejít problémům přitom není tak složité, jak se může na první pohled zdát. Nejprve si musíte ujasnit, co od CRM čekáte a jak toho chcete dosáhnout.
Naprosto zásadní věc, na kterou se ale často zapomíná, je komunikace se zaměstnanci.
Všichni, kdo budou CRM používat, musí pochopit, jak jim systém pomůže a v čem jim reálně usnadní práci. Jednoduše k němu musí získat vztah. Jen tak je nový systém nebude předem odrazovat.
Zároveň je musíte naučit se systémem správně pracovat. Ušetříte si tak spoustu chyb a problémů.

 

Placená inzerce, autor: RAYNET CRM

Další informace najde např. v článku Překážky při zavádění CRM.