Vývoj CRM systémů

Tisk

„Obyčejná“ databáze klientů, která funguje jen na počítačích, na kterých je nainstalovaná. Tak vypadaly ještě před několika lety CRM systémy. Jejich vývoj je ale v posledních letech skutečně bleskový. Podívejte se proto s námi na 4 největší změny, kterými CRM systémy v posledních letech prošly.

 

1. Cloudové CRM

Zatímco před pár lety byly on-line systémy výjimkou a většina CRM fungovala jako krabicové řešení, v současnosti jsou hlavním trendem cloudové systémy. Podle některých odhadů loni 60 % všech investic do IT směřovalo právě ke cloudovým systémům. A podle magazínu Forbes bude za dva roky v cloudu už 62 % CRM systémů.

Firmy se tak stále častěji odklánějí od krabicových řešení a přecházejí ke cloudu. Díky cloudovým systémům totiž zpravidla nepotřebují investovat do nového hardwaru a uživatelé navíc mohou s daty pracovat kdykoliv a odkudkoliv.

 

2. Automatizace dat

Každý CRM systém je jen tak dobrý, jak dobrá jsou data, která do něj ukládáte. Proto CRM čím dál víc dbá na přesnost dat. Pokud tak například chtějí obchodní zástupci zadat do systému nový obchod, musejí vyplnit veškeré potřebné údaje.

Systémy v posledních letech často pracují také s automatizací dat. Právě ta se stará o to, aby v systému nechyběly důležité informace. Dokáže totiž do systému doplnit údaje z veřejných databází, jako je třeba obchodní rejstřík. Díky tomu nehrozí, že u klienta nenajdete třeba IČO.

 

3. Prediktivní analýzy

Ještě před několika lety byly CRM systémy vlastně jen skladem dat. Našli jste v nich údaje o svých zákaznících, provedených obchodech nebo třeba o prodeji. V současnosti už ale pouhá databáze dat nestačí. Stále důležitější jsou trendy, které z nich můžete vyčíst.

Současné CRM systémy proto nabízejí řadu analýz, grafů a dalších pohledů na data. Navíc si zpravidla můžete sami nastavit, jakých údajů se bude analýza týkat nebo z jakého úhlu pohledu se na ně budete dívat.

Díky tomu máte lepší přehled například o způsobu, jakým u vás klienti nakupují. A můžete tomu přizpůsobit styl prodeje.

 

4. Kompletní přehled o zákazníkovi

Zapomeňte na zdlouhavé zjišťování toho, jaké zkušenosti má se zákazníkem obchodní oddělení, zákaznická podpora nebo třeba reklamace. V moderním CRM máte veškeré informace o klientovi pohromadě.

Vaši pracovníci tak kdykoliv najdou potřebné údaje. A zákaznická podpora, marketingové kampaně nebo třeba prodej tak budou mnohem efektivnější.


Placená inzerce, autor: RAYNET CRM