CRM trendy

Tisk

Rok 2016 je tady a s ním i spousta odhadů a předpovědí. Nechybí mezi nimi ani výhledy analytiků na to, co rok 2016 přinese v oblasti CRM systémů. Podívali jsme se proto do jejich článků a vybrali 5 nejskloňovanějších pojmů:

 

1. Sociálnější CRM

Sociální sítě jsou pro zákazníky stále důležitější a reaguje na to i CRM. Postupně se v něm proto objevují nové funkce určené právě pro komunikaci s Facebookem, Twitterem a dalšími sítěmi. Jejich propojení s CRM tak bude v roce 2016 častější.
Díky spojení CRM a sociálních sítí můžou firmy sledovat reakce uživatelů nebo například získat lepší přehled o jejich názorech a chování.

 

2. Mobilní CRM

Počet CRM aplikací pro mobilní zařízení letos prudce poroste. Podle Sage Software dokonce o víc než 500 %. Potvrzují to také analytici Skyward Software, kteří čekají, že v roce 2016 bude 55 % obchodníků používat CRM pouze v mobilním zařízení.
Díky mobilnímu CRM totiž mají obchodníci vždy k dispozici aktuální data a dokáží se tak lépe rozhodovat.

 

3. Specializované CRM

Obecné CRM, které nabízí všem firmám stejné možnosti, začne letos ustupovat. Stále častěji budou klienti chtít specializované CRM, které ovládá „best practices“ z jejich oboru. Díky znalosti specifických postupů a prostředí jim totiž pomůže, aby se lépe vyrovnali s výzvami a získali tak výhodu oproti konkurenci. Navíc se dokáže lépe přizpůsobit klientským požadavkům. Pro zaměstnance je pak práce s takovým systémem mnohem snazší.
Právě jednoduché ovládání je přitom pro uživatele klíčové. Ukázal to i loňský průzkum RAYNET CRM, ve kterém 61 % uživatelů označilo jednoduché ovládání a přehlednost systému za jednu z největších výhod.


4. Analytičtější CRM

Analytické nástroje budou mít v CRM významnější roli než dřív. Pro klienty jsou přitom důležité zejména prediktivní a preskriptivní analýza, které jim pomůžou určit další chování zákazníka. Včetně toho, jaké zboží nebo službu bude pravděpodobně chtít příště a kolik je ochotný za ni zaplatit.
Díky tomu mu obchodník poměrně snadno připraví tu nejvhodnější nabídku. A navíc to firmě pomůže vytvořit si se zákazníkem lepší vztahy a získat věrnější klienty.

 

5. Růst cloudového CRM

Stejně jako v roce 2015 i v roce 2016 čeká cloudové CRM velký růst. Už letos tak má podle expertů fungovat většina CRM. Sage Software dokonce upozorňuje, že v roce 2025 bude v cloudu 85 % CRM.
Cloudové CRM u klientů boduje nejen dostupností odkudkoliv, ale také vysokou bezpečností a nízkou cenou. Díky tomu bude stále oblíbenější zejména u menších firem.


Autor: RAYNET CRM